Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie
L.p. | Rodzaj czynności | Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym | Terminy w postępowaniu uzupełniającym |
1. | Podanie do publicznej wiadomości przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej obowiązkowych zajęć edukacyjnych, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. | do końca lutego 2024 r. | |
2. | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego). | od 20 maja 2024 r. (poniedziałek) do 19 czerwca 2024 r. do godz. 15:00 (środa) | od 17 lipca 2024 r. do 29 sierpnia 2024 r. |
3. | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty. | do 8 lipca 2024 r. do godz. 12:00 (poniedziałek) | Składane razem z wnioskiem |
4. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. | do 9 lipca 2024 r. (wtorek) | do 5 sierpnia 2024 r. (poniedziałek) |
5. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym okoliczności zweryfikowanych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) wskazanych w oświadczeniach. | do 9 lipca 2024 r. (wtorek) | do 5 sierpnia 2024 r. (poniedziałek) |
6. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. | 10 lipca 2024 r. (środa) | 6 sierpnia 2024 r. (wtorek) |
7. | Wydanie skierowania na badanie lekarskie. | do 11 lipca 2024 r. (czwartek) | do 6 sierpnia 2024 r. (wtorek) |
8. | Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadecztwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem. | od 21 czerwca 2024 r. (piątek) do 15 lipca 2024 r. do godz. 15:00 (poniedziałek) | do 9 sierpnia 2024 r. do godz. 15:00 (piątek) |
9. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.. | 16 lipca 2024 r. do godz. 10:00 (wtorek) | 12 sierpnia 2024 r. do godz. 10:00 (poniedziałek) |
10. | Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. | 16 lipca 2024 r. do godz. 14:30 (wtorek) | 12 sierpnia 2024 r. do godz. 14:30 (poniedziałek) |
11. | Wystapienie przez kandydata do komisji rekrutacyjnej o sporządzenia uzasadnienia odmowy przyjęcia. | do 19 lipca 2024 r. (piątek) | do 16 sierpnia 2024 r. (piątek) |
12. | Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia. | do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | |
13. | Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. | do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia | |
14. | Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. | do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły |
1. Rekrutacja słuchaczy kwalifikacyjnego kursu zawodowego odbywa się na podstawie dostarczonych przez kandydata dokumentów:
2. Rekrutacja dotyczy organizacji kwalifikacyjnych kursów zawodowych w zakresie następujących kwalifikacji:
3. Kwalifikacyjny kurs zawodowy trwa od września 2024 r. do listopada 2025 r., w przypadku kwalifikacji LES.02 od września 2024 r. do listopada 2027 r.
4. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc, na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy przyjmuje się przede wszystkim kandydatów, którzy nie posiadają żadnych kwalifikacji zawodowych.
5. Terminarz rekrutacji:
L.p. | Rodzaj czynności | Terminy postępowania | |
1. | Składanie deklaracji o kontynuowaniu zamieszkania w internacie. Deklarację można pobrać tutaj: DOC lub PDF. | do 31 maja 2024 r. | |
2. | Podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych i listy rezerwowej. Listy dostępne będą w sekretariacie szkoły pod numerem telefonu 874231128 | 14 czerwca 2024 r. | |
2. | Podanie do publicznej wiadomości listy osób przyjętych do internatu na rok szkolny 2024/2025. Listy dostępne będą w sekretariacie szkoły pod numerem telefonu 874231128 | 31 lipca 2024 r. |
Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie Oświadczenie o dostępności
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email zsdilsz@wp.pl
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to zsdilsz@wp.pl