Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie

Rekrutacja

Informacje dotyczące rekrutacji na rok szkolny 2025/2026

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o przyjęcie do szkoły (przyjmowany na formularzu urzędowym – dostępny do pobrania w zakładce Wnioski i dokumenty do pobrania.
2. Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej wraz z zaświadczeniem o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
3. Zaświadczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych do nauki w wybranym zawodzie dostarczone do szkoły (skierowanie do lekarza medycyny pracy wydaje sekretariat).
4. Opinia wydana przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły.
5. Posiadane aktualne opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej (oryginały lub uwierzytelnione kopie).
6. Fotografia w formacie .jpg (dostarczona wraz z potwierdzeniem woli podjęcia nauki, w celu wydania mLegitymacji).
7. Karta zdrowia (dostarczona wraz z potwierdzeniem woli podjęcia nauki).
8. Kserokopia aktu urodzenia ((dostarczona wraz z potwierdzeniem woli podjęcia nauki).

Oferowane kierunki i przedmioty obowiązkowe punktowane podczas rekrutacji

1. Zawód technik leśnik (TL) – język polski, matematyka, biologia, język obcy.
2. Zawód technik informatyk (TI) – język polski, matematyka, informatyka, język obcy.
3. Zawód operator maszyn leśnych (OML) – język polski, matematyka, język obcy, technika.
4. Zawód ogrodnik (OGR) – język polski, matematyka, język obcy, biologia.

Kryteria kwalifikacji

Pozostałe informacje związane z rekrutacją oraz kryteria kwalifikacji kandydatów znajdują się w zarządzeniu Dyrektora ZSL w Rucianem-Nidzie w sprawie rekrutacji na rok szkolny 2025/2026.

Harmonogram postępowania rekrutacyjnego

L.p.Rodzaj czynnościTerminy w postępowaniu rekrutacyjnymTerminy w postępowaniu uzupełniającym
1.Podanie do publicznej wiadomości przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej obowiązkowych zajęć edukacyjnych, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.do końca lutego 2025 r.
2.Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego).od 19 maja 2025 r. (poniedziałek)
do 18 czerwca 2025 r.
do godz. 15:00 (środa)
od 16 lipca 2025 r.
do 28 sierpnia 2025 r.
3.Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty.do 7 lipca 2025 r. do godz. 12:00 (poniedziałek)Składane razem z wnioskiem
4.Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.do 8 lipca 2025 r. (środa)do 4 sierpnia 2025 r. (wtorek)
5.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.9 lipca 2025 r. (środa)5 sierpnia 2025 r. (wtorek)
6.Wydanie skierowania na badanie lekarskie.do 10 lipca 2025 r. (czwartek)do 5 sierpnia 2025 r. (wtorek)
7.Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadecztwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.od 20 czerwca 2025 r. (piątek)
do 14 lipca 2025 r.
do godz. 15:00 (poniedziałek)
do 8 sierpnia 2025 r.
do godz. 15:00 (piątek)
8.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych..15 lipca 2025 r.
do godz. 10:00 (wtorek)
11 sierpnia 2025 r.
do godz. 10:00 (poniedziałek)
9.Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole.15 lipca 2025 r.
do godz. 14:30 (wtorek)
11 sierpnia 2025 r.
do godz. 14:30 (poniedziałek)
10.Wystapienie przez kandydata do komisji rekrutacyjnej o sporządzenia uzasadnienia odmowy przyjęcia.do 18 lipca 2025 r. (piątek)do 14 sierpnia 2025 r. (czwartek)
11.Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia.do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
12.Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia
13.Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły

1. Rekrutacja słuchaczy kwalifikacyjnego kursu zawodowego odbywa się na podstawie dostarczonych przez kandydata dokumentów:

  1. wniosku o przyjęcie na kurs, z wpisanym numerem i nazwą kwalifikacji – wzór dostępny w zakładce Wnioski i dokumenty do pobrania
  2. świadectwa ukończenia szkoły
  3. zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu w określonym zawodzie wydanego przez lekarza medycyny pracy
 

2. Rekrutacja dotyczy organizacji kwalifikacyjnych kursów zawodowych w zakresie następujących kwalifikacji:

  1. LES.01 – Obsługa maszyn stosowanych w gospodarce leśnej (kwalifikacja w zawodzie operator maszyn leśnych 834105)
  2. LES.02 – Gospodarowanie zasobami leśnymi (kwalifikacja w zawodzie technik leśnik 314301)
  3. ROL.03 – Prowadzenie produkcji pszczelarskie (kwalifikacja w zawodzie pszczelarz 612302 / technik pszczelarz 314206)
  4. ROL.09 – Organizacja i nadzorowanie produkcji rolniczej i pszczelarskiej (kwalifikacja w zawodzie technik pszczelarz 314206)
  5. OGR.01 – Wykonywanie kompozycji florystycznych (kwalifikacja w zawodzie florysta 343203) – NOWY KIERUNEK!!!
  6. OGR.02 – Zakładanie i prowadzenie upraw ogrodniczych (kwalifikacja w zawodzie ogrodnik 611303 / technik ogrodnik 314205)
  7. OGR.05 – Planowanie i organizacja prac ogrodniczych (kwalifikacja w zawodzie technik ogrodnik 314205)
  8. HGT.07 – Przygotowanie imprez i usług turystycznych (kwalifikacja w zawodzie technik organizacji turystyki 422104)
  9. HGT.08 – Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych (kwalifikacja w zawodzie technik organizacji turystyki 422104)
  10. DRM.04 – Wytwarzanie wyrobów z drewna i materiałów drewnopochodnych (kwalifikacja w zawodzie stolarz 752205).
 

3. Kwalifikacyjny kurs zawodowy trwa od września 2025 r. do listopada 2026 r., w przypadku kwalifikacji LES.02 od września 2025 r. do listopada 2028 r.

4. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc, na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy przyjmuje się przede wszystkim kandydatów, którzy nie posiadają żadnych kwalifikacji zawodowych.

5. Terminarz rekrutacji:

  1. składanie dokumentów – nabór ciągły
  2. ogłoszenie listy przyjętych – 15 lipca 2025 r.
  3. nabór uzupełniający w przypadku wolnych miejsc – od 16 lipca do 22 sierpnia 2025 r.
  4. kurs nie zostanie utworzony w przypadku mniejszej niż 15 liczby słuchaczy

Wniosek o przyjęcie do Technikum i Branżowej Szkoły Leśnej I stopnia

Informacje dodatkowe dla przyjętych do szkoły

Wniosek o przyjęcie na Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy

Zarządzenie I/II/2025 Dyrektora ZSL w Rucianem-Nidzie w sprawie wprowadzenia do użytku procedury rekrutacji na rok szkolny 2025/2026

Terminy składania dokumentów i przeprowadzenia rekrutacji do Internatu ZSL na rok szkolny 2025/2026

L.p.Rodzaj czynnościTerminy postępowania
1.Składanie deklaracji o kontynuowaniu zamieszkania w internacie.
Deklarację można pobrać tutaj: DOC lub PDF.
do 31 maja 2025 r.
2.Podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych i listy rezerwowej.
Listy dostępne będą w sekretariacie szkoły pod numerem telefonu 874231128
14 czerwca 2025 r.
2.Podanie do publicznej wiadomości listy osób przyjętych do internatu na rok szkolny 2025/2026.
Listy dostępne będą w sekretariacie szkoły pod numerem telefonu 874231128
31 lipca 2025 r.