Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie
Staże zawodowe we francuskiej firmie Robin Papienieres to szansa na tworzenie lepszego jutra i budowy uczniowskiej kariery zawodowej już na jej początku. Wzorem lat ubiegłych, i tym razem uczestnicy projektu będą mieli możliwość zdobycia umiejętności praktycznych podczas sześciotygodniowego stażu wykonując działania z zakresu m.in. nasiennictwa, szkółkarstwa, hodowli i ochrony lasu. Kolejne już przedsięwzięcie realizowane we współpracy z francuskim partnerem Powiatu i zarazem przyjacielem ZSL Ruciane – Nida różni się od jej poprzednich edycjach rozszerzoną grupą odbiorców projektu o słuchaczy KKZ (R.13, R.14) oraz uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Łupkach.
Firma przyjmująca Robin Pepinieres jest obecnie światowym liderem w produkcji sadzonek mikoryzowanych (tj. sadzonek szczepionych grzybami). Siedziba firmy znajduje się we francuskim departamencie Alpy Wysokie i jest najwyżej położoną szkółką leśną w Europie (1050-1300 mn.p.m.). Tu odbywa się produkcja sadzonek na potrzeby alpejskie. Drugi oddział firmy znajduje się w malowniczej Prowansji, obok historycznego miasta Sisteron – gdzie dzięki łagodniejszemu klimatowi produkcja sadzonek realizowana jest na potrzeby nizinne. Firma jest doskonałym miejscem praktyk dla młodych leśników, gdyż w jednym miejscu poznają drzewka z różnych stref klimatycznych.
Zaplanowany na kolejne dwa lata do realizacji projekt pn. “Staż we Francji szansą na wysokie kwalifikacje i lepszy start zawodowy” przygotować ma jego uczestników do wymogów otwartego rynku pracy zjednoczonej Europy. Wykorzystując dostępne narzędzia w postaci przygotowania pedagogicznego, językowego i kulturowego uczestnicy jeszcze przed mobilnością otrzymają niezbędne do udziału w projekcie wsparcie. Najważniejszym z racji udziału w projekcie osób niepełnosprawnych wydaje się przygotowanie pedagogiczne mające ułatwić integrację środowisk, wzbudzając postawy empatii i pomocy koleżeńskiej w trudnych chwilach każdego uczestnika. Ma też wskazać podstawy budowy jednego zespołu, uczyć jak stać się częścią większej grupy w innej rzeczywistości. Z kolei przygotowanie językowe to nauka nie tylko na co dzień używanych zwrotów, zdań ale również przyswojenie podstawowych pojęć z zakresu leśnictwa i ogrodnictwa. Poznawanie historii, tradycji i zwyczajów Francji, szczególnie Prowansji stanowi przygotowanie kulturowe, okraszone zwiedzaniem regionu z Marsylią jako stolicą regionu w roli głównej.
Projekt obejmuje łącznie 42 uczestników, dla których do maja 2020r. zorganizowane zostaną 4 wyjazdy. Zapraszamy i zachęcamy wszystkich do udziału w mobilności, spełniających poniższe warunki: 1. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Łupkach – posiadający opinię Powiatowej Poradni, wybrani na podstawie opisowej oceny nauczyciela i indywidualnego rozeznania kadry pedagogicznej, 2. uczniowie/słuchacze (w tym też absolwenci kursów R.13 i R.14) Zespołu Szkół Leśnych w Rucianem – Nidzie – posługujący się językiem angielskim w stopniu komunikatywnym. Znaczenie będzie również miała średnia ocen uzyskana w ostatnim roku/półroczu oraz sytuacja ekonomiczna słuchacza/ucznia.
Regulamin naboru wraz z dokumentacją rekrutacyjną: formularz zgłoszeniowy, oświadczenia, kryteria naboru dostępne są w siedzibie szkół i Realizatora projektu: Powiatowy Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Placówek w Piszu, 12-200 Pisz, ul. Warszawska 1, tel 87 425-47-54.
Zapraszamy !!!
W ciągu najbliższych dwóch lat w ZSL w Rucianem-Nidzie będzie realizowany projekt “Leśnictwo w praktyce – staż zawodowy we Francji”. W ramach projektu do Francji wyjadą 4 dziesięcioosobowe grupy uczniów z opiekunem na 6-tygodniowe staże w branżowym przedsiębiorstwie Robin Pépinières. Program stażu przewiduje realizację praktycznych zadań zawodowych z zakresu nasiennictwa, szkółkarstwa, hodowli i ochrony lasu.
Uczestnicy dodatkowo będą poznawać francuską kulturę, zwiedzać przepiękną okolicę (Alpy Wysokie oraz Prowansja) oraz szlifować język angielski, który jest językiem projektu.
9 lutego 2015 r. Pan Starosta Andrzej Nowicki, Pan Wicestarosta Marek Wysocki oraz Pani Skarbnik Barbara Koprowska podpisali umowę finansową z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji na 100% dofinansowanie projektu ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Całkowita wartość projektu wynosi 146 836.00 EUR (615 859.55 PLN).
Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie Oświadczenie o dostępności
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email zsdilsz@wp.pl
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to zsdilsz@wp.pl