Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie
Zarząd Powiatu w Piszu ogłasza otwarty nabór partnera spoza sektora finansów publicznych w celu wspólnej realizacji projektu pn. “Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w branży leśnej przy Zespole Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie” w ramach Krajowego Planu Odbudowy, Inwestycji A.3.1.1. Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie – konkurs: Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) – III nabór, ogłoszonego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Wybór partnera w projekcie następuje zgodnie z Regulaminem konkursu. Szczegółowy opis konkursu, w tym regulamin konkursu znajduje się pod adresem: https://www.frse.org.pl/kpo-bcu-wnioskowanie-trzeci-nabor
Liderem przedsięwzięcia/Wnioskodawcą, którego dotyczy niniejsze ogłoszenie o naborze partnera jest Powiat Piski, 12-200 Pisz, ul. Warszawska 1.
I. Cel projektu
Celem projektu jest wsparcie przygotowania kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki w branży leśnej poprzez zapewnienie przestrzeni dla innowacyjnej i trwałej współpracy biznesu z edukacją zawodową na wszystkich poziomach kształcenia zawodowego, a także wdrożenie koncepcji doskonałości zawodowej w polskim systemie kształcenia zawodowego
II. Partnerstwo i zasady współpracy
Celem Partnerstwa jest wspólna realizacja przedsięwzięcia na rzecz gospodarki i edukacji społeczeństwa polegającego na utworzeniu Branżowego Centrum Umiejętności w branży leśnej przy Zespole Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie, w ramach którego zostanie utworzone zaplecze infrastrukturalne Centrum oraz wsparcie przygotowania kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki w branży leśnej poprzez zapewnienie przestrzeni dla innowacyjnej i trwałej współpracy biznesu z edukacją zawodową na wszystkich poziomach kształcenia zawodowego, a także wdrożenie koncepcji doskonałości zawodowej w polskim systemie kształcenia zawodowego, tym samym rozwijając i wykorzystując wiedzę oraz umiejętności zawodowe (branżowe).
Przedsięwzięcie będzie zrealizowane w obowiązkowym Partnerstwie zgodnie z przyjętymi zasadami regulaminu konkursu – Organ prowadzący szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe (Lider) oraz podmiot branżowy, o którym mowa w pkt. III ogłoszenia.
Współpraca podjęta zostanie wyłącznie po otrzymaniu dofinansowania w ramach ww. konkursu i polegać będzie na uczestniczeniu w realizacji projektu na każdym jego etapie, w tym na wspieraniu zarządzania projektem oraz przygotowaniu dokumentów sprawozdawczych wskazanych przez instytucje finansującą oraz wszystkie działania niezbędne do osiągnięcia i należytego wykonania projektu. Szczegółowy zakres przedsięwzięcia będzie zgodny z regulaminem konkursu pn.: „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs)”, zamieszczonym na stronie https://www.frse.org.pl/kpo-bcu-wnioskowanie.
III. Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:
Utworzenie i wsparcie BCU w dziedzinie branży leśnej odbędzie się poprzez realizację następujących zadań:
Wsparcie funkcjonowania BCU będzie obejmowało realizację działań w czterech obszarach: działalność edukacyjno-szkoleniowa, działalność integrująco-wspierająca, działalność innowacyjno-rozwojowa, działalność doradczo-promocyjna.
IV. Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:
V. Wymagania wobec partnera:
Do naboru może przystąpić podmiot branżowy o ogólnopolskim zasięgu działania, co wynika ze statutu podmiotu spółki skarbu państwa albo przedsiębiorstwo państwowe, funkcjonujące przed 1 stycznia 2023 r., właściwe dla danej dziedziny, której dotyczy Konkurs, zwane dalej “organizacją branżową”.
Podmiot branżowy o ogólnopolskim zasięgu działania na potrzeby Konkursu rozumiany jest jako, działające na terenie całego kraju (co wynika ze statutu tego podmiotu według stanu na 1 stycznia 2023 r.), właściwe dla danej dziedziny, której dotyczy Konkurs:
które działają na podstawie odpowiednio:
Za właściwy dla danej dziedziny podmiot branżowy rozumie się podmiot:
Za spełniające to kryterium nie uznaje się podmiotów, których działalność jest przekrojowa dla wszystkich dziedzin, np. organizacje działające w obszarze BHP są właściwe wyłącznie dla dziedziny „Bezpieczeństwo i higiena pracy”. Ostateczny odbiorca wsparcia do wniosku o objęcie wsparciem dołączy dokument (statut) potwierdzający spełnienie warunku dotyczącego właściwości w danej dziedzinie,
Przez spółkę skarbu państwa rozumie się spółkę z udziałem Skarbu Państwa, w której Skarb Państwa ma największy pakiet akcji lub udziałów.
Przez spółkę skarbu państwa na potrzeby Konkursu rozumie się również spółkę zależną, w której spółka z udziałem Skarbu Państwa, o której mowa powyżej, ma największy pakiet akcji lub udziałów.
Przez przedsiębiorstwo państwowe rozumie się przedsiębiorstwo, o którym mowa w ustawie z dnia 25 września 1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1317, z późn. zm.) oraz innych przepisach rangi ustawowej.
Powiat Piski (Lider) jako organ prowadzący Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie, wyłoni jednego obowiązkowego Partnera branżowego w ramach niniejszego naboru. Lider w przedsięwzięciu przewiduje możliwość pozyskania dodatkowych dobrowolnych Partnerów właściwych dla danej dziedziny, której dotyczy konkurs, np.: zakład pracy, uczelnia wyższa.
VI. Kryteria wyboru partnera
Wymagania wobec Partnera:
VII. Dokumenty stanowiące ofertę
VIII. Termin składania ofert i ich ocena
IX. Informacje dodatkowe
Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie Oświadczenie o dostępności
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email zsdilsz@wp.pl
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to zsdilsz@wp.pl