Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie
Tylko do jutra (do 31 sierpnia) potrwa rekrutacja do projektu pn. „Utworzenie branżowego centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego przy Zespole Szkół Leśnych w Rucianem – Nidzie”. Zachęcamy do udziału w projekcie. Poniżej przedstawiamy zakres kursów, posiadający wyłącznie charakter ramowy, który uzgodniony został lub będzie z pracodawcami, nauczycielami oraz UDT-(dotyczy wszystkich kursów z wyjątkiem kursów z zakresu: drwal-operator pilarek program opracowany przez Lasy Państwowe, kurs stosowania środków ochrony roślin w leśnictwie-uregulowany w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 r. w sprawie szkoleń w zakresie środków ochrony roślin Dz.U. 2013 poz. 554).
Kurs obsługi urządzeń typu harwester: zajęcia teoretyczne 77 godzin: zasady BHP i ergonomii podczas pracy z urządzeniami leśnymi typu harwester, prawne i środowiskowe aspekty związane z pozyskiwaniem drewna, budowa i podzespoły w budowie maszyn typu harwester, ekonomiczne i logistyczne aspekty związane z wykorzystywaniem maszyn typu harwester, informacje o UDT, zasady szkolenia i obowiązki kursantów, ćwiczenia na komputerowym symulatorze maszyny typu harwester/forwarder pokazy pracy urządzeń dźwigowych na przykładzie zakupionego symulatora HDS). Zajęcia praktyczne w wymiarze 50 godzin realizowane się w grupach 4 osobowych na maszynie typu harwester w warunkach leśnych – BRAK MIEJSC
Kurs obsługi urządzeń typu forwarder: zajęcia teoretyczne 59 godzin: zasady BHP i ergonomii podczas pracy z urządzeniami leśnymi typu forwarder, prawne i środowiskowe aspekty związane z pozyskiwaniem drewna, budowa i podzespoły w budowie maszyn typu forwarder, ekonomiczne i logistyczne aspekty związane z wykorzystywaniem maszyn typu forwarder, informacje o UDT, zasady szkolenia i obowiązki kursantów, ćwiczenia na komputerowym symulatorze maszyny typu harwester/forwarder, pokazy pracy urządzeń dźwigowych na przykładzie zakupionego symulatora HDS). zajęcia praktyczne w wymiarze 50 godzin realizowane się w grupach 4 osobowych na maszynie typu harwester w warunkach leśnych – BRAK MIEJSC
Kurs stosowania środków ochrony roślin w leśnictwie: Program szkolenia zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 maja 2013 r. w sprawie szkoleń w zakresie środków ochrony roślin Dz.U. 2013 poz. 554. „Program szkolenia w zakresie stosowania środków ochrony roślin sprzętem naziemnym, z wyłączeniem sprzętu montowanego na pojazdach szynowych oraz innego sprzętu stosowanego w kolejnictwie” obejmuje 14 godzin zajęć dydaktycznych i obejmuje takie zagadnienia jak: wybrane zagadnienia w zakresie przepisów prawnych, charakterystyka i stosowanie środków ochrony roślin, integrowana ochrona roślin, technika wykonywania zabiegów w ochronie roślin, zapobieganie negatywnemu wpływowi środków ochrony roślin na środowisko, bezpieczeństwo i higiena pracy przy stosowaniu środków ochrony roślin Kurs stosowania środków ochrony roślin w leśnictwie – BRAK MIEJSC
Kurs brakarski drewna okrągłego. Program szkolenia w projekcie przewiduje realizację łącznie 70 godzin szkolenia na grupę. Program szkolenia będzie obejmował następującą tematykę: zajęcia teoretyczne – Budowa drewna, wady drewna, klasyfikacja surowca drzewnego, prawne i ekonomiczne aspekty związane z brakarstwem (Polskie Normy, reklamacja surowca drzewnego, pozyskiwanie surowca drzewnego, szacunki brakarskie i ich sporządzanie), test z części teoretycznej. zajęcia praktyczne: klasyfikacja pozyskane surowca drzewnego zajęcia grupowe i indywidualne, egzamin z części praktycznej: klasyfikacja wybranej losowo sztuki drewna – BRAK MIEJSC
Kurs drwal-operator pilarek. Program kursu zgodny z Zarządzenie Nr 41/1998 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych – wykłady 38 godzin, część praktyczna 106 godzin – POZOSTAŁY OSTATNIE 3 MIEJSCA
Kurs projektowania mebli z wykorzystaniem programów graficznych. Łączna liczba godzin kursu wyniesie 50. Zajęcia na kursie będą prowadzone w formie warsztatów przy komputerach. Program szkolenia obejmował będzie zagadnienia z zakresu: wprowadzenie do środowiska pracy i nauka funkcji programu, modelowanie 2D/3D, zasady wymiarowania mebli, tworzenie technicznej dokumentacji do produkcji/wyrobu mebla, tworzenie instrukcji złożenia mebla dla klienta – POZOSTAŁO 10 MIEJSC
Kurs wykonywania mebli drewnianych oraz małej architektury leśnej – Łączna liczba godzin kursu wyniesie 100 godzin. Zajęcia teoretyczne będą trwały 50 godzin. Zajęcia praktyczne będą trwały 50 godzin i organizowane będą w grupach 10 osobowych. Zajęcia teoretyczne będą zawierały następujące treści: BHP przy pracach stolarskich/meblarskich, Charakterystyka i rodzaje drewna, w tym drewno jako materiał do wyrobu mebli i elementów małej architektury leśnej, narzędzia wykorzystywane w meblarstwie, teoretyczne aspekty związane z obróbką drewna, budowa mebli i elementów małej architektury wykonywanych z drewna, wymiarowanie i rysunek techniczny wykorzystywany w budowie mebli i elementów małej architektury. Zajęcia praktyczne: wytwarzanie wybranych mebli drewnianych i/lub elementów małej architektury leśnej – POZOSTAŁO 10 MIEJSC
Wszystkich chętnym do udziału w kursach przypominamy, że można zgłaszać swój udział w drugiej edycji kursów.
Więcej informacji o zasadach rekrutacji można uzyskać w Biurze projektu (12-200 Pisz, ul. Warszawska 1, tel. 87 425-47-54) lub w siedzibie Szkoły.
Zapraszamy!
Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie Oświadczenie o dostępności
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email zsdilsz@wp.pl
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to zsdilsz@wp.pl