Motto: "Tutoring przynosi efekty tylko wtedy kiedy jest realizowany"
Nasza szkoła Technikum Leśne w Zespole Szkół Leśnych w Rucianem - Nidzie zakwalifikowała się do ogólnopolskiego projektu "Wychować człowieka mądrego. Wprowadzenie modelu pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z zastosowaniem metody tutoringu szkolnego jako profilaktyki pozytywnej problemów w polskiej szkole". Realizatorem projektu jest Instytut Tutoringu Szkolnego - www.tutoring.org.pl (placówka Towarzystwa Edukacji Otwartej), a projekt sfinansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej. Uczniowie objęci tutoringiem w naszej szkole zyskają wsparcie życzliwego im dorosłego (tutora), którego będą mieli na wyłączność, który będzie dla nich indywidualnym wychowawcą. Projekt przewiduje (w latach 2016-2018) następujące działania:
- wdrożenie tutoringu szkolnego w 64 szkołach w całej Polsce, w 6 Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych (MOW-ach) i 6 Młodzieżowych Ośrodkach Socjoterapii (MOS-ach),
- przeszkolenie z zakresu tutoringu szkolnego ponad 1000 nauczycieli oraz ponad 200 pracowników MOW-ów i MOS-ów,
- objęcie wychowawczą opieką tutorską ponad 9 tysięcy uczniów w Polsce,
- wspieranie pracy wyszkolonych tutorów w formie superwizji i konsultacji,
- wsparcie dyrektorów placówek wprowadzających tutoring,
- wizyty studyjne w szkołach studyjnych,
- rozwijanie i propagowanie metody tutoringu szkolnego oraz pedagogiki dialogu w Polsce,
- publikację podręcznika-poradnika tutora szkolnego.
Więcej o projekcie można przeczytać i obejrzeć na stronie projektu www.tutoringszkolny.pl. W naszej szkole tutoringiem objęte będą następujące klasy: I TLA, I TLB, I TLC, II TLA, II TLB.
Tutorami w tych klasach będą następujący nauczyciele: Monika Bastek, Iwona Brutkowska, Mariusz Dąbrowski, Ewa Deptuła, Krzysztof Dzikowski, Kamil Gietek, Ewa Jagłowska, Grzegorz Kłosowski, Dorota Kołomyjska, Mirosław Kołomyjski, Anna Opońska-Nosek, Mateusz Pańkowski, Beata Przystawik, Dorota Sokołowska, Małgorzata Stawryłło, Marek Szczepański, Joanna Wolwark.
Załączniki:
Tekst innowacji przyjętej przez Radę Pedagogiczną: